Оптимално здраве по време на социалната изолация и великденските празници

С наближаването на великденските празници, наближава и моментът на обилното похапване с всякакви вкусотийки. Агнешко, козунаци, яйца и шоколадови десерти, разбира се, придружени с алкохолни напитки. В комбинация с обездвижването и вероятно натрупаните един-два килограма по време на извънредното положение, общото ни здравословно състояние и физическа форма клонят към влошаване.

Двете основни неща, които предизвикват прекомерна консумация на храна и алкохол, са скуката и стресът. Оставането у дома за продължителни периоди от време може да представлява значително предизвикателство за поддържане на физическата активност. Дългото време, прекарано в седнало положение и ниските нива на физическа активност могат да имат отрицателни ефекти върху здравето и качеството на живот. Животът в социална изолация причинява допълнителен стрес и представлява предизвикателство за психичното здраве. Упражненията и техниките за релаксация в домашни условия могат да бъдат ценни за запазване на спокойствие.

По празниците често разваляме режима си на хранене и качваме килограми и Великден не е изключение. Захарта, мазнините и алкохолът са три от най-лошите храни с макро-хранителни вещества. Всички те са богати на енергия, бедни на хранителни вещества. И трите присъстват на великденската трапеза. Ако теглото е проблем, комбинацията от тези три неща означава, че е много вероятно да натрупаме нежелани килограми много по-лесно.

Най-трудно е да устоим на вкусните лакомства на празничната великденска трапеза – яйца, козунаци, агнешко и шоколадови изкушения на корем, придружени от алкохол в изобилие. Как можем да устоим на целия шоколад, който ни бомбардира по това време на годината – шоколадови яйца, шоколадови зайци, шоколадови пилета!? А великденските яйца и козунаци са истинско бедствие – щом започнем да ядем, няма спиране! След като увеличим апетита си и похапваме в големи количества, често сме склонни да продължим със същото темпо и след Великден. Затова е по-добре да избегнем честото и прекалено обилно хранене като цяло. Хубаво е да се стремим към трапеза, богата на пълнозърнести храни, плодове и зеленчуци и бедна на сол, захар, мазнини и рафинирани храни.

Нека не забравяме и алкохолът – по празници по принцип винаги присъства порядъчно количество алкохол, а тази година още повече, поради това, че сме сами, тревожи и депресирани от случващото се около нас. Една чаша бързо се превръща в две, а това са значително количество калории към вече пресищащите обяд и вечеря. За оптимално здраве е важно да не забравяме хидратирането. Световната здравна организация препоръчва прием на вода вместо напитки със съдържание на захар – натурални сокове, газирани напитки и алкохол.

Какво да правим, за да сме здрави и да не качим килограми по време на празниците и непрестанното стоене вкъщи? 

Световната здравна организация препоръчва 150 минути физическа активност с умерен интензитет, 75 минути физическа активност седмично или комбинация от двете. Тези препоръки могат да бъдат постигнати дори у дома, без специално оборудване и в ограничено пространство. Танците, игрите с деца и домакинските задачи като почистване и градинарство са други средства да останем активни в домашни условия.

В момента почти всичко е налично онлайн – в това число и курсове по фитнес, аеробика, каланетика, зумба и т.н. Още една причина да се възползваме от богатството на онлайн упражненията е, че много от тях са безплатни и лесно могат да бъдат намерени в YouTube. Можем да редуваме работата от вкъщи и тренировките с време за релакс. Медитацията и дълбоките вдишвания могат да помогнат за справяне със засиленото ниво на тревожност по време на пандемията.

Ако въпреки усилията ни, не успеем да избегнем вредните храни по време на социалната изолация и великденските празници, специалистите съветват още след отпускане на извънредното положение да започнем с разтоварващо хранене – повече салати и млечни продукти. Помнете, че при пролетно-летния хранителен режим е добре да приемаме минимум 200 грама зеленчуци и 200 грама плодове всеки ден.

С какво можем да Ви помогнем в борбата за поддържане на добра форма?

Ние от НутриГен смятаме, че трябва да се мисли в далечен план – разбираемо е, че на първо място в момента е страхът ни от пандемията, но не трябва да пренебрегваме последствията от продължителното застояване и преяждане върху здравето и тонуса ни в дългосрочен план. За тази цел Ви предлагаме специално великденско намаление от -20% на нашите NGHealth и NGDiet изследвания. Те ще Ви помогнат чрез балансиран хранителен режим да подобрите цялостното си здравословно състояние – от поддържане на телесно тегло в норма до превенция на заболявания, които могат да бъдат  асоциирани с нездравословния начин на живот.

Можете да поръчате изследванията онлайн. По този начин може да вземете своята ДНК проба в домашна обстановка, чрез натъркване на стерилен тампон по букалната лигавица – бърз, лесен и безкръвен процес. Тестът и пробата се изпращат по куриер, без да се налага да излизате и да рискувате безопасността си, а консултацията по разчитане на резултатите ще се проведе по телефона.

В допълнение, ако решите да комбинирате двете изследвания за още по-широкообхватен анализ на Вашето ДНК ще получите -30% от общата им сума.

Кампанията е активна до 30ти април 2020г. За въпроси можете да ни потърсите на телефон 0888 842 220 или да изпратите запитване в нашите социални мрежи.

Наша мисия е да се грижим за Вашето здраве  и най-любезно Ви молим да останете по домовете си и да спазвате препоръките на здравните експерти! Пазете се! Бъдете отговорни към Вас и към околните!

Please follow and like us: